«Every Child Music Matters (ECMM). Expanding the Perspective on Disadvantage Guidance in preschool education» – Travelling Seminar ERUA, 3 – 8/11/2024, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και διά του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού στην Ευρωπαϊκή Συμμαχία «European Reform University Alliance» (ERUA, https://erua-eui.eu/about-us/the-alliance/mission-and-vision/), 11 φοιτητές και φοιτήτριες επισκέφτηκαν το New Bulgarian University (NBU) στη Σόφια της Βουλγαρίας από τις 3 έως τις 8 Νοεμβρίου 2024. Το travelling seminar υλοποιήθηκε στο ερευνητικό κέντρο του NBU “Know-How Centre for Alternative Care for Children (Research Centre)” εκπονώντας εμπειρική έρευνα αλλά και διδασκαλίες σε δημόσια νηπιαγωγεία της Σόφιας, υπό την επιστημονική επιμέλεια και τον συντονισμό της Δρ Μαρίας Αργυρίου, Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Τ.Ε.ΠΑ.Ε.Σ. Το περιεχόμενο της ερευνητικής επίσκεψης επικεντρώθηκε σε δύο συγκεκριμένα στοιχεία: την ευαλωτότητα και τις εθνοτικές κοινότητες με δείγμα έρευνας προνήπια, νήπια και το εκπαιδευτικό προσωπικό των μονάδων για την προσχολική αγωγή στις οποίες πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη, με έμφαση στη μουσική προσχολική αγωγή. Σκοπός αυτής της συνάντησης είναι να χρησιμεύσει ως εισαγωγή σε μια σειρά ερευνητικών πρωτοβουλιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που στοχεύουν στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση με έμφαση στον παρεμβατικό ρόλο της μουσικής με κοινωνικό και πολιτισμικό προσανατολισμό. H ερευνητική επίσκεψη ολοκληρώθηκε με έρευνα σε ομάδα εστίασης μεταπτυχιακών φοιτητών του μεταπτυχιακού προγράμματος MA Speech and Language Pathology (in English) του NBU για την αξιοποίηση παραδειγματικών μουσικών εργαλείων στην λογοθεραπεία και την κοινωνική εργασία.
As part of the University of the Aegean’s involvement, specifically through the Department of Preschool Education and Educational Planning, in the European Reform University Alliance (ERUA, https://erua-eui.eu/abou…/the-alliance/mission-and-vision/), eleven students, both male and female, visited New Bulgarian University (NBU) in Sofia, Bulgaria, from November 3 to 8, 2024. Under the scientific oversight and coordination of Dr. Maria Argyriou, Laboratory Teaching Staff of T.E.P.A.E.S, the traveling seminar occurred at the NBU research center “Know-How Center for Alternative Care for Children (Research Centre),” where students conducted empirical research and provided instruction in public kindergartens in Sofia. The research traveling seminar focused on two specific elements: vulnerability and ethnic groups, employing a sample of toddlers and teaching staff from the visited pre-school units, with particular emphasis on pre-school music. This research travelling seminar aims to introduce a series of research efforts in higher education focused on resolving inequities in early childhood education, particularly through the interventional role of socially and culturally oriented music. The research study visit culminated in a focus group survey of postgraduate students enrolled in the MA Speech and Language Pathology (English) program at NBU, concentrating on the application of exceptional musical techniques in speech therapy and social work.