_RAW2524-Edit

Το τμήμα

Το Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.) ιδρύθηκε το 1987 και έκτοτε η συμβολή του στην ελληνική εκπαίδευση είναι σημαντική μέσα από στέρεα δομημένα προγράμματα σε προπτυχιακό & μεταπτυχιακό επίπεδο, υψηλού επιπέδου έρευνα στις επιστήμες της εκπαίδευσης καθώς και συστηματικές επιμορφωτικές δράσεις.

Οι καινοτομικές δραστηριότητες του Τμήματος αναπτύσσονται στη βάση δύο δομικών θέσεων

– Ότι τα γνωστικά αντικείμενα και μαθήματα είναι ταυτόσημα με τα φαινόμενα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται στην εκπαιδευτική πράξη και όχι με τους παραδοσιακούς επιστημονικούς κλάδους. Στη βάση αυτή, προωθείται η λειτουργική και κριτική ανάπτυξη καινοτομικών πεδίων και διαστάσεων ενσωματωμένων τόσο στα μαθήματα, όσο και στις έρευνες, τον διοικητικό σχεδιασμό και την πρακτική των ανθρώπινων σχέσεων.

– Ότι οι σπουδές που παρέχονται στο Τμήμα, συμβαδίζουν αφενός με τις σύγχρονες κατευθύνσεις των Επιστημών της Εκπαίδευσης & μάλιστα της Προσχολικής (νοητικές δομές και ανάπτυξη, ψυχολογικές δομές και επικοινωνία, κοινωνικές δομές και προσωπικότητα, πολιτισμικό περιβάλλον και γνωστική ανάπτυξη, μαθησιακές δραστηριότητες και παιδαγωγική διαχείριση, κριτική-δημιουργική λειτουργία και εκπαιδευτική πράξη), αφετέρου με την ανάπτυξη των Επιστημών του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ανάλυση και σχεδιασμός διδακτικών δραστηριοτήτων σε ειδικούς πληθυσμούς, νέων ευέλικτων μορφών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικού υλικού, έννοια και μέθοδοι της αξιολόγησης).

Η επιστημονική, τεχνολογική και επαγγελματική κατάρτιση των φοιτητών/τριών του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ., επιτρέπει να γίνουν ικανοί/ές να σχεδιάζουν, να υλοποιούν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές δράσεις, υπηρεσίες και προϊόντα τόσο για την προσχολική ηλικία όσο και για ειδικούς πληθυσμούς.

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να διευκολύνει την πλοήγηση του χρήστη σε αυτήν και να παρέχει μια μοναδική εμπειρία περιήγησης στο χρήστη. Τα τεχνικά cookies χρησιμοποιούνται για την σωστή λειτουργία ορισμένων λειτουργιών της Ιστοσελίδας.