Επαγγελματικές Προοπτικές
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. προετοιμάζονται να παράσχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες, σε έναν κόσμο ο οποίος από τη μια διαθέτει πλέον τις απαραίτητες γνώσεις για την υπέρβαση των αναγκών των ανθρώπων, ενώ από την άλλη αντιμετωπίζει όλο και εντονότερα το πρόβλημα του διαχωρισμού του σε χώρες με γνώση και δύναμη και χώρες υποανάπτυκτες και εξαρτημένες.
Οι επαναστατικές αλλαγές που συντελούνται στη κοινωνία, με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας, διαμορφώνουν ριζικά τόσο τον κόσμο της εργασίας, όσο και την ιδιωτική και δημόσια ζωή. Μπροστά σ’ αυτές τις αλλαγές, είναι αδύνατο να παραμείνει το σχολείο αναλλοίωτο. Αντίθετα, είναι υποχρεωμένο να συμβάλλει στις διαδικασίες κοινωνικής αλλαγής προς την κατεύθυνση εξανθρωπισμένων μορφών διαβίωσης. Γι αυτό πρέπει:• να ασκήσει τα παιδιά στη συμπεριφορά αλληλεγγύης και κοινωνικής υπευθυνότητας
• να αναπτύξει την αυτοπεποίθησή τους και την ικανότητα να επικοινωνούν, να συνδιαλέγονται και να βρίσκουν, κατ’ αυτόν τον τρόπο, λύσεις στα προβλήματα τους
• να δώσει γνώσεις σχετικά με τις οικονομικές, πολιτικές, πολιτιστικές, ιστορικές και οικολογικές σχέσεις, που διαμορφώνουν σήμερα τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων
• να αναπτύξει την ικανότητα των παιδιών να δρουν ως δημοκρατικοί πολίτες.
Οι απόφοιτοι αποκτώντας αυτού του τύπου την επαγγελματική επάρκεια, θα μπορέσουν να ενταχθούν ενεργά, με ήπιο και δημιουργικό τρόπο, στο σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μεταρρυθμιστικών δράσεων, με στόχο ένα ελκυστικό και ευέλικτο σχολικό μηχανισμό που θα ικανοποιεί τόσο τις τοπικές κοινωνικές προσδοκίες, όσο και τις σύγχρονες ανάγκες του διεθνούς ανταγωνισμού και πολιτισμού.
Oι πτυχιούχοι του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, αποκτούν τις αναγκαίες επιστημονικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες σε συνδυασμό με τις αναγκαίες ερευνητικές ικανότητες και δεξιότητες, ώστε να δραστηριοποιούνται ως εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, στο βαθμό όπου η έμφαση του Προγράμματος Σπουδών στον άξονα του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού επιτρέπει τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου επαγγελματικού προφίλ των αποφοίτων με την επιπλέον καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων σχεδιασμού και διοίκησης σχολικών μονάδων Προσχολικής Εκπαίδευσης, διαχείρισης τοπικών κοινωνικών εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών δράσεων με σχεδιασμένη αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, καθώς και παραγωγής πολύμορφου εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού υλικού, οι πτυχιούχοι του Τμήματος είναι δυνατόν να εμπλέκονται ως σύμβουλοι, σχεδιαστές/τριες, εμψυχωτές/τριες, διαχειριστές/τριες στη μικρο/μακροοργάνωση κοινωνικών, εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών δράσεων, σε τοπικό ή υπερτοπικό επίπεδο και σε διαφορετικά πλαίσια (όπως, σε Προγράμματα Υπουργείων, Δήμων, στην Οργάνωση λειτουργίας Βρεφονηπιακών Σταθμών και Νηπιαγωγείων, σε Προγράμματα Επιμόρφωσης σε Επιχειρήσεις και λοιπούς εργασιακούς χώρους, σε Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης, σε Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς για το σχεδιασμό ειδικών εκπαιδευτικών δράσεων κ. ο.κ.ε.).
Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, με βάση την επιστημονική εξειδίκευση και την τεχνογνωσία τους, δύνανται να απασχολούνται στο δημόσιο και στο ιδιωτικό τομέα ως εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής και σε οποιαδήποτε άλλη θέση απαιτεί πτυχίο Α.Ε.Ι.
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του Τμήματος είναι νομοθετικά κατοχυρωμένα.(άρθρο 12 του Ν. 1566/85 Φ.Ε.Κ. 167/1985 τ. Α’).
Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο).