el-GR English (United States)

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2018
Small width layoutMedium width layoutMaximum width layout Small textMedium textMaximum text GreyGreyImageDefaultColorColorImage
Μαθήματα Εαρινού Εξαμήνου
Ελαχιστοποίηση
 ΤΙΤΛΟΣ ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Επιλογής)
 ΕΞΑΜΗΝΟ  ΕΑΡΙΝΟ
 ΔΙΔΑΣΚΩΝ/ΟΝΤΕΣ
  • ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΓΟΥΒΙΑΣ Επίκουρος Καθηγητής (Παν/μιο Αιγαίου) (συντονιστής)
  • ΚΙΚΗ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ-ΚΟΥΪΜΤΖΗ Καθηγήτρια (Α.Π.Θ.)
  • ΡΟΥΛΑ ΖΙΩΓΟΥ - ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΥ  Αν. Καθηγήτρια (Α.Π.Θ.)
  • ΛΑΟΥΡΑ ΜΑΡΑΤΟΥ-ΑΛΙΠΡΑΝΤΗ Κύρια Ερευνήτρια (Ε.Κ.Κ.Ε.)
  • ΝΙΚΟΣ ΡΑΠΤΗΣ Διδάσκοντας Π.Δ. 407/80 (Παν/μιο Αιγαίου)
 ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ

Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να βοηθήσει τους/τις φοιτητές/τριες να παρακολουθήσουν την ιστορική εξέλιξη των διαφυλικών ανισοτήτων στην Εκπαίδευση, να προβληματιστούν για τα γεννεσιουργά αίτια των διαφυλικών ανισοτήτων, σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, και να αποκτήσουν την απαραίτητη επιστημονική γνώση και ερευνητική μεθοδολογία που θα τους επιτρέψει να μελετούν επαρκώς τη διάσταση του ‘φύλου’ στα νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα.

 ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο/η φοιτητής/-τρια, αφού κατανοήσει τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις των διαφυλικών διαφορών, και αναλύσει την ιστορική εξέλιξη αυτών, να μπορέσει να:

  • να αναλύει το ρόλο του εκπαιδευτικού συστήματος και στις τρεις βαθμίδες, ως φορέα κοινωνικοποίησης στο ρόλο του φύλου.
  • είναι σε θέση να αποτιμήσει τη θέση της γυναίκας στα σύγχρονα εκπαιδευτικά και επιστημονικά περιβάλλοντα.
  • αναλύει τις τάσεις και τις προοπτικές των γυναικών, είτε ως εκπαιδευόμενων (μαθητριών, φοιτητριών κλπ.), είτε ως εκπαιδευτών (νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητριών, ερευνητριών κλπ.) στην ‘Κοινωνία της Γνώσης’
  • προτείνει λύσεις ξεπεράσματος στερεοτυπικών αντιλήψεων και πρακτικών, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής) και επιστημονικής έρευνας.
  • αναζητήσει τρόπους χειραφέτησης των γυναικών, μέσα και από τη χρήση καινοτόμων μορφών μάθησης.