el-GRen-US


Thursday, April 26, 2018
Small width layoutMedium width layoutMaximum width layout Small textMedium textMaximum text GreyGreyImageDefaultColorColorImage
Μαθήματα Εαρινού Εξαμήνου
Minimize
 ΤΙΤΛΟΣ ΦΥΛΟ, ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
 ΕΞΑΜΗΝΟ  ΕΑΡΙΝΟ
 ΔΙΔΑΣΚΩΝ/ΟΝΤΕΣ
  • ΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ Καθηγήτρια (Παν/μιο Αιγαίου) (συντονίστρια)
  • ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΥΣΣΟΣ Λέκτορας (Παν/μιο Αθηνών)
  • ΧΙΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ Επίκουρη Καθηγήτρια (Παν/μιο Αιγαίου)
  • ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΗΛΙΑΣ Διδάσκοντας Π.Δ. 407/80 (Παν/μιο Αιγαίου)
  • ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΚΕΡΑΤΣΩ (Διδάκτωρ Δ.Π.Θ.)
 ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ

Στα πλαίσια του συγκεκριμένου μαθήματος, θα ασχοληθούμε με την έμφυλη διάσταση της χρήσης και αξιοποίησης, σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, των νέων τεχνολογιών, μέσα πάντα στο γενικότερο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και των σύγχρονων φαινομένων ανισότητας και κοινωνικών διακρίσεων.

Μετά από μια σύντομη ανασκόπηση του ρόλου των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην διαμόρφωση της νέας παγκοσμιοποιημένης πραγματικότητας, προχωράμε σε μια σκιαγράφηση της διαφορετικής θέσης των δύο φύλων απέναντι στις εξελίξεις αυτές και στην ανάδειξη νέων μορφών ανισότητας και διαφοροποίησης που σχετίζονται συγκεκριμένα με τις ΤΠΕ. Ανατρέχουμε τόσο σε θεωρητικές προσεγγίσεις, όσο και σε παρουσίαση στοιχείων, δεικτών και συμπερασμάτων σχετικών ερευνών διεθνώς.

Ακολουθεί μια πιο αναλυτική περιγραφή των διακρίσεων και ανισοτήτων μεταξύ των φύλων που σχετίζονται με:

  • την πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες και τον βαθμό διείσδυσης τους σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες,
  • τις κοινωνικές ανισότητας και τον ρόλο που παίζουν οι ΤΠΕ ως παράγοντας δημιουργίας ή άμβλυνσης διακρίσεων μεταξύ των φύλων
  • την επαγγελματική εξέλιξη των δύο φύλων και τις δυνατότητες ή περιορισμούς που σχετίζονται με την τεχνολογία,
  • την θέση των δύο φύλων ως εργαζομένων – επαγγελματιών στον τομέα των νέων τεχνολογιών
Ακολουθεί μια ανασκόπηση των πολιτικών που διεθνώς προτείνονται και/ή ακολουθούνται για την άμβλυνση των αντιθέσεων και διακρίσεων μεταξύ των φύλων που σχετίζονται με τις ανωτέρω διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, στοχεύουμε στην ανάδειξη εκείνων των πολιτικών που διεθνώς αναγνωρίζεται ότι μπορούν να αντιμετωπίσουν τους κοινωνικοοικονομικούς, πολιτισμικούς και τεχνολογικούς φραγμούς πρόσβασης στα νέα περιβάλλοντα εργασίας, μάθησης κλπ για τις γυναίκες. Επίσης αναζητείται ο ρόλος των ΤΠΕ ως παράγοντα κοινωνικής και οικονομικής ενδυνάμωσης των γυναικών στα πλαίσια της διαδικασίας άμβλυνσης των γενικότερων αντιθέσεων του παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος.
 ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο/η φοιτητής/τήτρια, πέραν της θεωρητικής γνώσης που θα αποκτήσει για θέματα που σχετίζονται με την έμφυλη διάσταση της διείσδυσης και χρήσης των ΤΠΕ σε όλες τις πλευρές της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, θα κληθεί να διερευνήσει ο/η ίδιος/α, στα πλαίσια της δικής του κοινωνικής αντίληψης και του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο ζει και εργάζεται, αντίστοιχες διαστάσεις. Συνδυάζοντας εμπειρικά δεδομένα και θεωρητικές αρχές, θα είναι σε θέση στο τέλος του εξαμήνου:

1.      να περιγράψει τις αιτίες και τις επιπτώσεις των σχετικών φαινομένων και

2.      να προτείνει πολιτικές για την αντιμετώπισή τους.