el-GR English (United States)

Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2018
Small width layoutMedium width layoutMaximum width layout Small textMedium textMaximum text GreyGreyImageDefaultColorColorImage
Μαθήματα Χειμερινού Εξαμήνου
Ελαχιστοποίηση
 ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ (Υποχρεωτικό)
 ΕΞΑΜΗΝΟ  ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
 ΔΙΔΑΣΚΩΝ/ΟΝΤΕΣ
  • ΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ Καθηγήτρια (Παν/μιο Αιγαίου) (συντονίστρια)
  • ΝΙΚΗΤΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ Καθηγητής (Παν/μιο Αιγαίου)
  • ΓΙΩΤΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Αν. Καθηγήτρια (Παν/μιο Κρήτης )
  • ΜΑΡΙΑ ΓΚΑΣΟΥΚΑ Επίκουρη Καθηγήτρια (Παν/μιο Αιγαίου)
  • ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ Επίκουρη Καθηγήτρια (Παν/μιο Αιγαίου)
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΟΥΣΗΣ Επίκουρος Καθηγητής (Παν/μιο Κρήτης )
  • ΟΛΓΑ ΘΕΜΕΛΗ Λέκτορας (Παν/μιο Κρήτης)
 ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ  Κύριοι στόχοι του συγκεκριμένου μαθήματος είναι:

  • η διεπιστημονική προσέγγιση των βασικών διαστάσεων της ανισότητας των δύο φύλων
  • η απόκτηση επιστημονικά τεκμηριωμένων γνώσεων και κριτικής αποτίμησης των επιμέρους θεωρητικών και ερευνητικών προσεγγίσεων της έμφυλης ανισότητας
  • η εισαγωγή στη μελέτη των κυριότερων θεσμών και διεργασιών στο πλαίσιο των οποίων παράγονται και αναπαράγονται στάσεις, αντιλήψεις και πρακτικές σχετικές με το ρόλο των δύο φύλων
  • η επεξεργασία θέσεων για την υπέρβαση των έμφυλων κοινωνικών ανισοτήτων
 ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
  • Η κατανόηση από τους/τις φοιτητές/τριες των ψυχολογικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και οικονομικών διαστάσεων και αιτιών της έμφυλης διαίρεσης και της κοινωνικής κατασκευής των ρόλων των φύλων
  • Ο εμπλουτισμός των γνώσεων τους αναφορικά με τις σχέσεις των φύλων στα πεδία της κοινωνίας, της οικογένειας, της εκπαίδευσης, της εργασίας, της πολιτικής κ.λ.π.
  • Η επαφή τους με μια νέα προσέγγιση των κοινωνικών επιστημών που λαμβάνει υπόψη της και τη γυναικεία εμπειρία και αμφισβητεί την ανδροκεντρική ακαδημαϊκή γνώση ( οπτική του φύλου )
  • Η εξοικείωσή τους με νέους επιστημονικούς όρους και τη φεμινιστική σκέψη και επιστήμη γενικότερα
  • Η υπέρβαση εκ μέρους τους στερεότυπων και προκαταλήψεων που αφορούν στο φύλο
  • Η ευρύτερη ευαισθητοποίηση τους σε ζητήματα κοινωνικών και ιεραρχιών (εθνικότητας, φυλής, γλώσσας, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού κ.λ.π.).