Διευθύντρια:

Καθηγήτρια Έλενα Κ. Θεοδωροπούλου

Διεύθυνση:

Δημοκρατίας 1, Κτίριο "7ης Μαρτίου", Ρόδος 85 100

Τηλέφωνο - Fax:

+30 2241099150 - +30 2241099189

Ηλ. Αλληλογραφία:

lab-prapl-ph@aegean.gr

Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. Εργαστηρίου:

Βέρα Αγγέλου

Ευ ζην

Διαπανεπιστημιακό, διεπιστημονικό σχέδιο εργασίας:

"Le bien-etre a l’ecole" / "Well-being in school" / "Το ευ ζην στο σχολείο"

Συνεργάτες: ESPE d’ Aquitaine: Benedicte Courty (κλινική ψυχολογία), Jean - Francois Dupeyron (φιλοσοφία), Christophe Miqueu (φιλοσοφία) / ESPE de Creteil-Paris-Versailles: Emilie Boujut (ψυχολογία) / Universite de Strasbourg: Claire Metz (κλινική ψυχολογία), Anne Thevenot (κλινική ψυχολογία) / Universite de Lyon 2: Christine Morin - Messabel, Marie Preau (κοινωνική ψυχολογία) / Universite de Lyon 1: Muriel Salle (ιστορία της εκπαίδευσης) / Paris VII: Emmanuel Arlot (φιλοσοφία) [Γαλλία]. Universite de Sherbrooke: Jacques Quintin (φιλοσοφία) [Καναδάς], Έλενα Θεοδωροπούλου (φιλοσοφία) [Ελλάδα].

Συντονισμός:  Jean - Francois Dupeyron & Βenedicte Courty

Συνοπτική περιγραφή: Έρευνα επικεντρωμένη στην εμπειρία του ευ ζην αλλά και της δυσφορίας των μαθητών/τριών στο σχολείο, που προτίθεται να επανέλθει στο μοναδικό, στο εσώτατο, στην περίπτωση, στον Εαυτό, στην ποιότητα του είναι, στην ανθρώπινη ζωή και στη δύσκολη έρευνα νοήματος όχι μέσα από μία προσέγγιση ποσοτική και αντικειμενοποιητική αλλά πλησιέστερα προς την ζωντανή εμπειρία & την πραγματική δράση των υποκειμένων.

Στο πλαίσιο του σχεδίου, διοργανώθηκε Διεθνής Ημερίδα με τίτλο «Το ευ ζην στο σχολείο: φιλοσοφικές αναγνώσεις», με την επιστημονική επιμέλεια του “Εργαστηρίου Έρευνας στην Πρακτική & Εφαρμοσμένη Φιλοσοφία, (Ε.Ε.Π.Ε.Φ.) και σε συνδιοργάνωση με τη Διεύθυνση Β’/θμιας Εκπαίδευσης και τον Δήμο Λέρου (Λέρος, 16 Μαΐου 2015).

Υπό έκδοση βρίσκεται ο συλλογικός διεπιστημονικός τόμος: Dupeyron, J-F. & Courty, B. dir. (2016). Le bien-être des écoliers. Bordeaux, Presses Universitaires de Bordeaux.

Ο μαθητής στο νησί του

"O/H MAΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ/ΤΗΣ"

Διεπιστημονικό, ευρωπαϊκό σχέδιο έρευνας

Το σχέδιο εργασίας στοχεύει να συγκρίνει το ελληνικό και γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από το πρίσμα των εννοιών της μοναδικότητας, της ιδιαιτερότητας, της ατομικότητας και της διαφοράς στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, μέσα από τo παράδειγμα της «νησιωτικότητας του/της μαθητή/τριας», με στόχο την προετοιμασία του/της εκπαιδευτικού στο πλαίσιο μία προσαρμοσμένης παιδαγωγικής. H συμ-βολή και η νησιωτικότητα αποτελούν δύο κεντρικές έννοιες για την ανάλυση και την πρακτική. Συμβολή, διότι το σχέδιο είναι διεπιστημονικό (Εικαστικές Τέχνες, Γλώσσες και διάλεκτοι, Λογοτεχνία, Φιλοσοφία, Παιδαγωγική, Παιδαγωγική, Επιστήμες της Αγωγής), συγκεντρώνει επιστήμονες από δύο ευρωπαϊκές χώρες και διαφορετικά πεδία πρακτικής στη βάση κοινών παιδαγωγικών και διδακτικών ενασχολήσεων σε ερωτήματα πολιτισμικά, φιλοσοφικά και ιστορικά. Νησιωτικότητα, διότι το σχέδιο επικεντρώνεται στις θεματικές της νήσου, της νησιωτικότητας, του αρχιπελάγους, ως προσβάσεις στις έννοιες της μοναδικότητας, της ιδιαιτερότητας, της ατομικότητας και της διαφοράς.

Συνεργαζόμενοι φορείς:

  • ESPE d’Aquitaine et Université de Bordeaux
  • Ομάδες έρευνας CEMCC, LACES, LITT&ARTS, MICA et SPH
  • Εργαστήριο Ε.Ε.Π.Ε.Φ / Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ./Παν/μιο Αιγαίου
  • Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου
  • Παν/μιο της Bordeaux Montaigne
  • Η πλατφόρμα UBIC (Παν/μιο Bordeaux Montaigne).

Επιστημονικός Συντονισμός:

  • Christine Boutevin, Δρ στη Λογοτεχνία, ESPE d’Aquitaine, LITT&ARTS (Παν/μιο Grenoble)
  • Marianne Châteaureynaud, Επίκουρη Καθηγήτρια στη Διδακτική των Γλωσσών, ESPE d’Aquitaine, Εργαστήριο Ε3D (Παν/μιο της Bordeaux)
  • Jean-François Dupeyron, Αναπλ. Καθηγητής στη Φιλοσοφία, ESPE d’Aquitaine, SPH (Παν/μιο Bordeaux Montaigne)
  • Έλενα Κ. Θεοδωροπούλου, Καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Παιδείας, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. (Παν/μιο Αιγαίου)
  • Sandra Métaux, Δρ στην Αισθητική και τη Θεωρία της Τέχνης, ESPE d’Aquitaine, MICA (Παν/μιο Bordeaux Montaigne)
  • Céline Piot, Δρ στην Ιστορία, ESPE d’Aquitaine, CEMCC (Παν/μιο Bordeaux Montaigne)

 

Πρώτη συνάντηση:

Σεμινάριο έρευνας: "Ο μαθητής στο νησί του"

1η ημέρα

Άξονας: Μειονότητες και "ξενότητες"

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2016

ΕSPE, Acquitaine