Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017  Ελληνικά | English
Το ΤμήμαΠροπτυχιακές ΣπουδέςΜεταπτυχιακές ΣπουδέςΣπουδές ERASMUS+ΈρευναΔραστηριότητες ΤμήματοςΥπηρεσίεςΦοιτητικά
 
Είσοδος
Αναζήτηση
Πρόγραμμα Πρακτικών Ασκήσεων
Το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης κατανέμεται σε τρεις φάσεις και πραγματοποιείται από το 4ο έως και το 8ο εξάμηνο των σπουδών, ως εξής:

Α’ φάση Πρακτικών Ασκήσεων: «Ανίχνευση - Εξοικείωση και Προσανατολισμός», αντιστοιχεί σε 3 διδακτικές μονάδες (Δ.Μ.) και 6 πιστωτικές μονάδες (E.C.T.S.) αντίστοιχα και πραγματοποιείται στο Β’ έτος (4ο εξάμηνο, εαρινό) με εποπτεία των μελών Δ.Ε.Π. του Τομέα Παιδαγωγικής και Γενικής Διδακτικής. Στη διάρκεια αυτής της φάσης, οι φοιτητές - τριες επισκέπτονται τάξεις διαφορετικών σχολείων. Μελετούν την οργάνωση του σχολείου, την υλικοτεχνική υποδομή, τη σύνθεση του διδακτικού προσωπικού, τις σχέσεις των διδασκόντων, το μαθητικό δυναμικό, τα σχολικά εγχειρίδια, τη χρήση τους και την αποτελεσματικότητά τους.
Η πρακτική άσκηση Α’ φάσης αντιστοιχεί σε ένα τρίωρο εβδομαδιαίο μάθημα. Το ένα τρίτο περίπου των ωρών αφιερώνεται σε παρακολουθήσεις σε Νηπιαγωγεία.

Β’ φάση Πρακτικών Ασκήσεων: «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ειδικών Διδακτικών», αντιστοιχεί σε 18 διδακτικές μονάδες (Δ.Μ.) και 45 πιστωτικές μονάδες (E.C.T.S.) αντίστοιχα και πραγματοποιείται από το 5ο έως και το 7ο εξάμηνο με εποπτεία από μέλη Δ.Ε.Π. των αντίστοιχων τομέων.
Με επισκέψεις σε μια τάξη, ο/η φοιτητής/τρια θα αναλάβει προοδευτικά το ρόλο της/του Νηπιαγωγού μέσα σε πλαίσια μικροδιδασκαλίας και σε γόνιμη συνεργασία με την/τον Νηπιαγωγό. Οι υποδραστηριότητες που απαρτίζουν την παιδαγωγική εργασία στο Νηπιαγωγείο, δίνουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ο/η φοιτητής/τρια επιστημονική παρατήρηση των ειδικών διδασκαλιών και στη συνέχεια να σχεδιάσει και να αναλάβει τη διεξαγωγή μιας συγκεκριμένης δραστηριότητας (διδασκαλία μειωμένου ωραρίου), της οποίας η διδακτική και η μεθοδολογία έχει εγκριθεί στο Πανεπιστήμιο.

Γ’ φάση Πρακτικών Ασκήσεων: «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Επαγγελματική Επάρκεια», αντιστοιχεί σε 6 διδακτικές μονάδες (Δ.Μ.) και 20 πιστωτικές μονάδες (E.C.T.S.) αντίστοιχα και πραγματοποιείται στο 8ο εξάμηνο, εαρινό, εποπτεύεται από επιτροπή μελών Δ.Ε.Π. και αντιστοιχεί σε εξάωρο εβδομαδιαίο μάθημα.
Στη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου των σπουδών τους, οι τελειόφοιτοι/ες είναι υποχρεωμένοι/ες να αναλάβουν όλα τα καθήκοντα της/του Νηπιαγωγού τις ημέρες διδασκαλίας. Πραγματοποιούν επισκέψεις σε Νηπιαγωγεία, όπου σχεδιάζουν και αναπτύσσουν με αυτοδύναμη διδασκαλία μια Ολική Διδακτική Δραστηριότητα, διεπιστημονικού περιεχομένου, στην οποία περιλαμβάνεται η μελέτη του μαθητικού δυναμικού, η διαμόρφωση των στόχων και της θεματολογίας, η επιλογή - κατασκευή του εκπαιδευτικού υλικού, η παιδαγωγική διαχείριση και η αξιολόγηση. Συνολικά, οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν και δραστηριοποιούνται παιδαγωγικά στα Νηπιαγωγεία για 20 εργάσιμες ημέρες.
Με απόφαση της Επιτροπής Πρακτικής Άσκησης, η πρακτική άσκηση μπορεί εναλλακτικά να πραγματοποιείται σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικούς σταθμούς, στην πρώτη τάξη Δημοτικών σχολείων, καθώς και σε Οργανισμούς ή Επιχειρήσεις που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες ή παράγουν εκπαιδευτικά προϊόντα.

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Α’ Β’ και Γ’ ΦΑΣΗΣ
Πρακτικών Ασκήσεων Α’ φάσης «Ανίχνευση – εξοικείωση και προσανατολισμός», 4ο εξάμηνο σπουδών:
1. Μεθοδολογία Ψυχοπαιδαγωγικής Έρευνας
2. Διδακτική Μεθοδολογία και Εφαρμογές της
3. Θεωρία Αναλυτικών Προγραμμάτων Πρακτικών Ασκήσεων

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Φυσικής - Περιβάλλοντος», 5ο εξάμηνο σπουδών:
1. Συγκρότηση εννοιολογικών αναπαραστάσεων στις Φυσικές Επιστήμες

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Μουσικής Αγωγής », 5ο εξάμηνο σπουδών:
1. Δημιουργική Μουσική Αγωγή

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική της Παιδικής Λογοτεχνίας», 6ο εξάμηνο σπουδών:
1. Παιδικό Βιβλίο : Θεωρία και Ιστορία

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Εικαστικής Αγωγής», 6ο εξάμηνο σπουδών:
1. Καλλιτεχνική Εκπαίδευση και Δημιουργίες Εικαστικών Μορφών

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική της Δημιουργικής Κίνησης και του Χορού», 7ο εξάμηνο σπουδών:
1. Δημιουργική Κίνηση

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Νέων Τεχνολογιών», 7ο εξάμηνο σπουδών:
1. Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών
2. Ανάπτυξη Εφαρμογών και Προϊόντων των Τ.Π.Ε. για τα Μαθηματικά και τη Διδασκαλία τους.

Πρακτικών Ασκήσεων Β’ φάσης «Εφαρμοσμένη Διδακτική Μαθηματικών», 7ο εξάμηνο σπουδών:
1. Διδακτική Μαθηματικών
2. Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Διαχείριση Εκπαιδευτικού Υλικού για τις Θετικές Επιστήμες.
3. Μαθηματικά στην πρώτη σχολική ηλικία.

Πρακτικών Ασκήσεων Γ΄ φάσης «Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Επαγγελματική Επάρκεια», 8ο εξάμηνο σπουδών: Επιτυχής εξέταση των Πρακτικών Ασκήσεων Α’ και Β’ Φάσης καθώς και των προαπαιτουμένων τους.

ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ "ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΘΟΔΟΣ" 28 & 29 ΜΑΙΟΥ 2013 - ΑΚΤΑΙΟ - ΡΟΔΟΣ

http://www.youtube.com/watch?v=l9Hrjc77jQU&feature=youtu.be




Outlook Web AccessΔίκτυο ΕκπαίδευσηςΒιβλιοθήκηhttps://www.facebook.com/Dept.PreschoolEducation.Sciences.EducationalDesign/?fref=tslinkedinΔια βίου
Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Δημοκρατίας 1, Κτήριο "7ης Μαρτίου", Ρόδος 85100 Tel. (30) 22410-99100, Fax (30) 22410-99109, Email
Επιμέλεια - Υλοποίηση: Κασαπίδης Βασίλειος
w3c
Supported browsers: Internet Explorer 8+, Firefox 3.6+, Safari 5+, Chrome 5+, Opera 10.5+
All content published under the Creative Commons Public Domain License.