MENUMENU
MENUMENU

1

Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Έρευνας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση  και Αγωγή – Laboratory of Applied Research for Environmental Education
Διευθύντρια: Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα
Web-site: http://www.pse.aegean.gr/labs/efepea/
Ίδρυση: Απ. Πρύτανη 632/21-12-2015 (Φ.Ε.Κ. 324/15-2-2016 τ. Β’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η κάλυψη των ερευνητικών αναγκών που σχετίζονται με ζητήματα που αφορούν στη διεξαγωγή ερευνών και μελετών στο επιστημονικό πεδίο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και στην εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επίσης, στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση ατόμων και κοινωνικών ομάδων σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Αειφορία, στη δημιουργία και παροχή διδακτικού και παιδαγωγικού υλικού για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στην εφαρμογή πιλοτικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στη σχολική τάξη. Παράλληλα, στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών που υλοποιούν Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Αειφορία, στην ανάπτυξη έρευνας και εφαρμογών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ, που υποστηρίζουν την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, όπως και στην ανάπτυξη και αξιολόγηση ειδικών προγραμμάτων και πειραματικών παραγωγών με χρήση των ΤΠΕ. Τέλος, στη συστηματική οργάνωση αυτής της έρευνας τόσο προς ενίσχυση της κατάρτισης και επιμόρφωσης των φοιτητών/τριών του ίδιου του Τμήματος όσο και προς ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής και της έρευνας σχετικά με τις ποικίλες μορφές της και στην αναβάθμιση του έργου των εκπαιδευτικών ως ερευνητών και παιδαγωγών.

The aim of the laboratory is to conduct research studies in the scientific field of Environmental Education and train teachers and educators who implement environmental education programs. It aims at developing public understanding and awareness of environmental education and sustainable development as well as  creating and providing teaching end educational material for Environmental Education. The objectives of the laboratory also include the implementation of pilot educational interventions in school class related to research and educational activities in the field of environmental education. In addition, this laboratory  supports teachers who implement environmental and sustainable development programs, conducts research in information technology, communication and mass media and designs activities related to environmental education. It also develops and evaluates specialized environmental programs using technology of information and communication, organizes systematically research for enhancing students’ training and education as well as promoting environmental education and research. Moreover,  it enhances teachers’ role as researchers and educators.

Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας, Ψυχομετρικών Ερευνών και  Κλινικών Εφαρμογών – Laboratory of Experimental Psychology, Psychometric Research and Clinical Applications
Διευθύντρια: Καθηγήτρια Ποτίτσα Ξανθάκου
Web-site: http://www.pse.aegean.gr/labs/epsyclr/
Ίδρυση: Απ. Πρύτανη 633/21-12-2015 (Φ.Ε.Κ. 324/15-2-2016 τ. Β’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Αναστασία Καμενίδου

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών στα παρακάτω πεδία: Ειδική Αγωγή, Ψυχομετρία, Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολική Ψυχολογία, Ψυχοπαθολογία, Κλινική Ψυχολογία, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Πειραματική Ψυχολογία, Γνωστική Ψυχολογία, Δημιουργική Μάθηση, Ψυχολογική Αξιολόγηση παιδικού ιχνογραφήματος, προβολικά τεστ προσωπικότητας καθώς και η συστηματική οργάνωση της έρευνας τόσο προς ενίσχυση της κατάρτισης και επιμόρφωσης των φοιτητών/τριών του ίδιου του Τμήματος, των μεταπτυχιακών φοιτητών-φοιτητριών και των υποψήφιων διδακτόρων. Ειδικότερα στους σκοπούς του εργαστηρίου συγκαταλέγονται η διεξαγωγή ερευνών και μελετών στο σύστοιχο ερευνητικό πεδίο, η δημιουργία και παροχή διδακτικού υλικού για την ψυχολογία και τους επιμέρους κλάδους της, η εφαρμογή πιλοτικών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στη σχολική τάξη που θα προκύψουν από ερευνητικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, η συνεργασία (εκπαιδευτική, ερευνητική, συγγραφική) με τμήματα Ψυχολογίας των Α.Ε.Ι. της χώρας μας ή της αλλοδαπής, η διαχείριση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Ερευνητικών Προγραμμάτων, η οργάνωση σεμιναρίων, ημερίδων, και συνεδρίων.

The aim of the laboratory is to cover the educational and research needs in the following fields: Special Education, Psychometrics, Developmental Psychology, School Psychology, Psychopathology, Clinical Psychology, Pedagogical Psychology, Experimental Psychology, Cognitive Psychology, Creative Learning, Psychological Assessment of Children’s Drawing, Projective Personality Tests. It systematically organizes research for enhancing the training and education of the undergraduate and postgraduate students of the Department and PhD candidates. It also conducts research and studies in the related scientific areas.
In addition, the teaching staff of the laboratory designs and provides teaching and educational material for psychology and its related fields. The implementation of educational and psychological interventions in school context, resulting from research and educational activities, are also included in the activities of the laboratory. In addition, the collaboration with Psychology Departments in Greece and abroad, the management of European and International Research Programs and the organization of seminars, scientific conferences and congresses, are also objectives of the laboratory.

Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής – Learning Technology and Educational Engineering Laboratory
Διευθυντής : Καθηγητής Φραγκίσκος Καλαβάσης
Web-site: http://ltee.aegean.gr
Ίδρυση: Π.Δ. 198/2000 (Φ.Ε.Κ. 180/09-08-2000 τ. Α’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Αναστασία Καμενίδου

Το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής (LTEE lab), συνιστά ένα εργαστήριο έρευνας και ανάπτυξης εκπαιδευτικών συστημάτων, εργαλείων και υλικών, που ιδρύθηκε το 2000 (ΦΕΚ 180/09.08.2000) και βρίσκεται στον χώρο Α4, Κτήριο 7ης Μαρτίου, Λεωφόρος Δημοκρατίας 1, Ρόδος.
Τα μέλη του  Εργαστηρίου παράγουν βασική και εφαρμοσμένη έρευνα (χρηματοδοτούμενη από ευρωπαϊκούς ή εθνικούς πόρους), στα πεδία των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Διδακτική Μαθηματικών, Διδακτική  Φυσικών Επιστημών, καθώς και της Εκπαιδευτικής Μηχανικής. Η παραγόμενη έρευνα αφορά ένα ευρύ φάσμα: (i) ηλικιών και ρόλων μαθητών και διδασκόντων, (ii) μαθησιακών καταστάσεων, (iii) εκπαιδευτικών οντοτήτων. Εστιάζει κυρίως στις ακόλουθες ερευνητικές διαστάσεις: Διεπιστημονικότητα, Πολυπλοκότητα και Συστημική προσέγγιση της Εκπαίδευσης, Διδακτική Μαθηματικών, Μαθησιακή Τεχνολογία, STEAM διαστάσεις, Υπολογιστική Σκέψη, Διδακτική Πληροφορικής, Μαθησιακή Αναλυτική.
Τα μέλη του LTEE lab διδάσκουν σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, ενώ παράλληλα επιμορφώνουν ενεργούς εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε τον ιστότοπο του LTEE lab  [ltee.aegean.gr], και πλοηγηθείτε στα διαθέσιμα πεδία.

The Laboratory of Learning Technology and Educational Engineering (LTEE), is a Research and Development lab, founded in 2000 (FEK 180/09.08.2000) and located in A4, Building of 7th March, Avenue Democratias 1, Rhodes.
LTEE laboratory members produce academic research in the fields of Information and Communication Technologies (ICTs) in Education, Mathematics Education, Science Education, as well as in the wider field of Educational Engineering. The corresponding research concern a variety of: (i) age-groups and roles of human agents, (ii) learning situations and (iii) educational entities. It focuses to the following research dimensions: Interdisciplinarity, Complexity and Systemic Approach in Education, Mathematics Education, Technology-Enhanced Learning systems, STEAM dimensions in Education, Computational Thinking, Didactics of ICTs, Learning Analytics.
LTEE lab members offer courses in pre-graduate, post-graduate and PhD programs of studies. They also educate teachers and educational leaders in continuous professional development level.
For more information, please explore the LTEE lab site [ltee.aegean.gr] and visit the corresponding areas of interest.

Εργαστήριο Έρευνας στην Πρακτική και Εφαρμοσμένη  Φιλοσοφία – Laboratory of Research on Practical and Applied Philosophy (L.R.P.A.Ph.)
Διευθύντρια : Καθηγήτρια Ελένη Θεοδωροπούλου
Web-site: http://www.pse.aegean.gr/labs/eerpreff/
Ίδρυση: Απ. Πρύτανη 569/06-08-2015 (Φ.Ε.Κ. 1910/08-09-2015 τ.Β΄)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Βαρβάρα Αγγέλου

Tο Ε.Ε.Π.Ε.Φ., θεραπεύοντας τη φιλοσοφική έρευνα ως διαρκή κίνηση, αναπτύσσει μία φυσιογνωμία ιδιαίτερα εξωστρεφή, καινοτομική και διαλογική, ενεργοποιεί και διασταυρώνει στους κόλπους του, ανοίγοντας μονοπάτια συναντήσεων, μεγάλο αριθμό καθηγητών/τριών-ερευνητών/τριών στη φιλοσοφία από πολλές χώρες του κόσμου (Γαλλία, Πορτογαλία, Μεξικό, Κύπρο, Βραζιλία, Αυστρία, Καναδά, Ισραήλ, Βέλγιο, Αμερική, Ιταλία, Γερμανία, Κολομβία, Αργεντινή, Ελλάδα).  Αποδίδει έτσι ιδιαίτερη έμφαση στη διαπολιτισμική συνεργασία και φροντίδα ως έκφανση ωστόσο της ίδιας της φιλοσοφικής έρευνας & πρακτικής. Η επιλογή αυτή αποτυπώνεται μέσα από έναν εκτεινόμενο & πολυπλοκοποιούμενο χάρτη δράσεων με διεθνή χαρακτήρα.
Κεντρικός σκοπός  (στη βάση του οποίου διαμορφώνεται και η ιδιαίτερη κουλτούρα του Εργαστηρίου) είναι η έρευνα σχετικά με τους τρόπους & τις μορφές με τις οποίες είναι δυνατόν να εμφανίζεται η πρακτική φιλοσοφία, με την ανάδυση, ανασυγκρότηση, εξύφανση, παράσταση μορφών φιλοσοφικής σκέψης και πράξης στον δημόσιο χώρο, στη συνάντησή της με τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα & τις τέχνες, καθώς το πέρασμα από τη θεωρία στις πραγματοποιήσεις της διανύεται ερμηνευτικά, κριτικά, και διαλογικά, φέροντας τη φιλοσοφική μεθοδολογία, ανάλυση και κατανόηση στο κατώφλι και στη διασταύρωση ζωτικών και πολύπλοκων διακυβευμάτων: ηθικών, πολιτικών, ανθρωπολογικών, αισθητικών-καλλιτεχνικών, κ.ά.

L.R.P.A.Ph.  by treating and nurturing philosophical research as a lasting movement, it develops a highly extrovert, innovative and interactive physiognomy, activates and crosses within its boundaries, by opening meeting paths, a large number of professors and researchers in philosophy from many countries (France, Portugal, Mexico, Cyprus, Brazil, Austria, Canada, Israel, Belgium, America, Italy, Germany, Colombia, Argentina, Greece). Thus a particular emphasis on intercultural cooperation and care (as an appearance of philosophical research and practice itself) is gradually developed. This option is reflected in an extended and complex map of actions with an international character. Main purpose of the  L.R.P.A.Ph   (in the basis of which is shaped Laboratory’s particular culture) is  the research about ways & forms possibly under which  practical philosophy possibly appears, in parallel with the emergence, reconstruction, weaving, performance of forms of philosophical thinking and acting in public places as it  meets  the plural environments of education & arts, as the passage from theory to its realizations is critically, hermeneutically and dialogically crossed leading philosophical methodology, analysis and understanding to the threshold and crossroads of crucial and complex issues at stake nowadays: ethical, anthropological, political,  esthetical-artistic etc.

Εργαστήριο Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Ερευνών – Laboratory of Social and Educational Research
Διευθυντής : Διονύσιος Γουβιάς, Αναπληρωτής Καθηγητής
Web-site: http://eeke.aegean.gr/
Ίδρυση: Π.Δ. 198/2000 (Φ.Ε.Κ. 180/09-08-2000 τ. Α’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Βαρβάρα Αγγέλου

Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικών και Κοινωνικών Ερευνών ανήκει στον Τομέα Κοινωνιολογίας, Οικονομίας, Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.). Το εργαστήριο ιδρύθηκε με το Π.Δ. 198/2000 και βρίσκεται στον 1ο όροφο του Κτιρίου «7ης Μαρτίου» του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Λεωφόρος Δημοκρατίας 1, Ρόδος, 85132).

Αποστολή
• Η κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. , σε θέματα που εμπίπτουν στα γνωστικά αντικείμενα που προαναφέρθηκαν.
• Η συνεργασία κάθε μορφής με κέντρα ερευνών και ακαδημαϊκά ιδρύματα ελληνικά και αλλοδαπά, των οποίων οι επιστημονικοί στόχοι, συμπίπτουν, συμβαδίζουν και αλληλοσυμπληρώνονται με αυτούς του εργαστηρίου.
• Η διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερίδων, σεμιναρίων συμποσίων συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, η πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων και η πρόσκληση Ελλήνων και ξένων αναγνωρισμένων επιστημόνων.
• Η παροχή υπηρεσιών σε ιδιώτες και σε κάθε νομικής μορφής οργανισμούς κατά τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. 159/1984 (Α’53).

The Laboratory of Educational and Social Research belongs to the Sector of Sociology, Economics, Education Policy and Gender Studies of the Department of Preschool Education and Educational Design. It was founded in 2000 by Presidential Decree (P.D. 198/2000 ) and is located on the 1st floor of the «7th of March» Building of the School of Humanities Campus of the University of the Aegean (1 Demokratias Avenue, Rhodes, 85132). Its mission includes:
• Support of teaching and research activities at undergraduate and postgraduate level in the Department, in the scientific fields covered by the relevant departmental Sector.
• Cooperation with research centres and academic institutions, both Greek and foreign, whose scientific objectives relate to those of the Laboratory.
• Organization of lectures, conferences, symposia, seminars and other scientific events, as well as the publication of scientific papers, books, etc., and the invitation of Greek and foreign widely acclaimed scientists.
• The provision of services to individuals and legal entities, as prescribed in the Presidential Decree 159/1984 (A’ 53).

Tηλ.: 2241099130 & 99195 & 99135
Fax: 2241099196
E-mail: eeke@aegean.gr

Εργαστήριο Παιδικού Βιβλίου, Λόγου και Θεατρικού Παιχνιδιού – Laboratory of Children’s Book, Discourse and Theatre Game
Διευθυντής : Καθηγητής Ιωάννης Παπαδόπουλος
Ίδρυση: Π.Δ. 198/2000 (Φ.Ε.Κ. 180/09-08-2000 τ. Α’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη

Στο εργαστήριο προωθείται η έρευνα γύρω από τον πολιτισμό και την τέχνη του λόγου, με έμφαση στο θέατρο, την παιδική και νεανική νεοελληνική λογοτεχνία. Καλλιεργούνται συστηματικά η θεατρική παιδεία και αγωγή, η μελέτη του παιδικού βιβλίου, οι αναγνωστικές θεωρίες και η ερμηνεία των λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και η ανάπτυξη πρωτότυπου παιδαγωγικού υλικού που αφορά όλο το φάσμα των παραπάνω τεχνών. Καλύπτονται επίσης οι εκπαιδευτικές και διδακτικές ανάγκες του τομέα «Λογοτεχνίας, Γλώσσας και Πολιτισμού» καθώς και του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό». Αναπτύσσονται πρωτοβουλίες για την επιμόρφωση των φοιτητών/τριών, των εκπαιδευτικών και τη διασύνδεση της γνώσης με την τοπική κοινωνία της Ρόδου. Στις δραστηριότητες του εργαστηρίου συγκαταλέγονται η διοργάνωση διαλέξεων, ημερίδων και επιστημονικών συνεδρίων, οι ανταλλαγές με επιστήμονες και ερευνητές/τριες συναφών γνωστικών αντικειμένων, ο διάλογος με συγγραφείς, δημιουργούς και καλλιτέχνες/ιδες του χώρου της λογοτεχνίας και του θεάτρου, η δημιουργία θεατρικών αναλογίων και λεσχών ανάγνωσης, καθώς και η διοργάνωση διαγωνισμών σε πανελλήνιο επίπεδο.

The laboratory promotes research on culture and the art of speech, with emphasis on theatre, children’s and youth’s neo-Hellenic literature. Cultivated subjects include the theatre education and pedagogy, the study of the children’s book, the reading theories, and the interpretation of literary texts, as well as the development of original pedagogical material covering the whole spectrum of these arts. Also covered are the educational and teaching requirements of the department’s scientific field of “Literature, Language and Culture”, as well as the post graduate program “Children’s Book and Pedagogical Material”. Methods are being developed to educate students and teachers, in order to link learning with the local community of Rhodes. The activities of the laboratory include the organization of lectures, seminars and scientific congresses, exchanges with scholars and researchers of related cognitive subjects, dialogue with writers and artists in the field of literature and theatre, creation of theatre analogues and reading clubs, as well as the organization of competitions on a Panhellenic level.

Εργαστήριο Παιδαγωγικών και Ψυχολογικών  Ερευνών και των Εφαρμογών  τους – Laboratory of Educational & Psychological Research and  their Applications
Διευθύντρια: Καθηγήτρια Μαρία Καΐλα
Ίδρυση: Π.Δ. 198/2000 (Φ.Ε.Κ. 180/09-08-2000 τ. Α’)
Μέλος Ε.Τ.Ε.Π. που έχει ενταχθεί στο εργαστήριο, Θεώνη Κερπηνιώτη

Το Εργαστήριο «Παιδαγωγικών και Ψυχολογικών Ερευνών και των Εφαρμογών τους» εξυπηρετεί τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στα γνωστικά αντικείμενα:  Εφαρμογές Μεθόδων και Τεχνικών στην Εκπαιδευτική Έρευνα, Παιδαγωγικές, Ψυχολογικές, Ανθρωπολογικές, Φιλοσοφικές και Ιστορικές διαστάσεις του φαινομένου της Παιδείας,  Αλληλεπιδράσεις των παραγόντων και συντελεστών της Εκπαίδευσης Μεθοδολογικές και Διδακτικές προσεγγίσεις της Εκπαιδευτικής διαδικασίας,  Κριτική και Δημιουργική προσέγγιση των φαινομένων Διδασκαλίας και Μάθησης, Τρόποι απόκτησης, συστηματοποίησης και λειτουργικής διάταξης, αξιολόγησης και χρήσης του Παιδαγωγικού Υλικού,  Συγκριτική, ιστορική εξέλιξη των Εκπαιδευτικών Συστημάτων, Αναλυτικά προγράμματα,  Σχέσεις της Παιδείας με την Πολιτική,  Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών,  Εκπαίδευση Ενηλίκων,  Επικοινωνία,  Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση,  Παιδαγωγική των Μέσων, Ειδική Αγωγή, Ψυχομετρία, Εξελικτική Ψυχολογία, Σχολική Ψυχολογία, Ψυχοπαθολογία, Κλινική Ψυχολογία, Παιδαγωγική Ψυχολογία, Πειραματική Ψυχολογία, Πειραματική Ανάλυση της Συμπεριφοράς, Μικροδιδασκαλία. Το εργαστήριο έχει ως βασικό σκοπό τη συλλογή, επεξεργασία και αξιοποίηση ερευνητικών δεδομένων για την κατανόηση και για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης.

The Laboratory of «Educational and Psychological Research and their Applications» covers educational and research needs in the subject areas:  Applications of Methods and Techniques in Educational Research, Pedagogical, Psychological, Anthropological, Philosophical and Historical Dimensions of Education, Educational Interaction factors, Methodological and Didactic Approaches to the Educational Process, Critical and Creative Approach to Teaching and Learning, Methods of acquiring, systemizing, arranging in a functional way, evaluating,  and using Pedagogical Material, Comparative, Historical evolution of Educational Systems, Curricula, The Relationship between Education and Politics, Teacher Education, Adult Education, Communication, Intercultural Education, Distance Learning, Evaluation in Education, Media Pedagogy, Special Education, Psychometrics, Developmental Psychology, School Psychology, Psychopathology, Clinical Psychology, Pedagogical Psychology, Experimental Psychology, Experimental Analysis of Behavior, Microteaching. The main purpose of this laboratory is to collect, analyze and utilize research data that contribute to the understanding and improvement of the educational process.